Pat(er) Conde(i)ll(€) doing his thing: thinging

REFERINȚĂ: http://www.tlp.ro/2011/05/pat-condell-despre-frica-de-moarte-si.html

La link-ul de mai sus este un filmuleţ pe care îl recomand cu căldură tuturor. Personal, am avut cea mai mare revelaţie din ultimele 3 minute de viaţă: am trăit crezând o minciună. Iar acum sunt deprimat, dezamăgit, dezorientat: cum de nu mi-a trecut prin cap să mă îndoiesc de cea mai tare religie ever? Cum care-i aia cea mai tare? Aia…ştiţi voi. Începe cu A. Nu ştiţi? Vă spune prietenul nostru Pat: aia Ate-rr-istă[1] (secvenţa 2: 57). Pentru că n-am răbdare să desfac clenciuri logice născute din opinii şi credinţe personale; dar pentru că m-a enervat teribil degetul de arcaş veteran agincourtian ridicat în manieră neshakespeareiană la adresa tuturor te-rr-iştilor: un s(c)o(r)net cu motto shelleyan, pe muzica lui Rossini (aş prefera duetul tenor-bariton din Cenerentola, actul 3 parcă).

A Carol to remember (1649)

„Death is here, death is there / Death is busy everywhere” (Shelley)

The Death will be played in this episode by the time.


The roots of fear – I may say –

Are in your rotten soul. You may

Think otherwise: the fear is not

Deep hidden in your awful heart.

The fear arose cause you can’t slay

My dream, my meaningless today…

Try that. With all the faith you’ve got.

The time is busy. You are not.

Stop squeaking like a hungry bat.

Come, take a bite from those who pray.

Fast, do it, till the time will flay

My step. Your word. My dream. Your thought.

The time is busy. Till the day

We’ll both be cut off from his plot.

Theodoros


[1] V. seq. 2: 57. Mulţam’ Andreevici!

One response to “Pat(er) Conde(i)ll(€) doing his thing: thinging

  1. Comentariul meu pe tlp.ro, care a iscat o discutie cel putin interesanta 🙂 :

    Cred că este prima dată când se recunoaște faptul că ateismul este o credință!
    Minutul 2.57: Dumnezeu nu există. Nu o pot dovedi, desigur, dar “I have faith”. Poftim? Ce-i aia? Credință? Serios? Păi credința nu era atributul limitaților care cred în Dumnezeu? Atunci de ce trebuie să te porți în halul acesta, jignind în stânga și în dreapta, și să nu mă lași să cred în ce vreau eu? Cum și eu te las să crezi în nimic?

Leave a Reply

