Despre „Recensământ 2011”. Capcane. Tulburare. Întrebări?

UPDATE 2: Varianta oficială s-a modificat. Declararea CNP-ului este obligatorie. Nu stau acum să explic de ce NU este alarmant acest lucru. 

Însă asta nu face decât să le dea apă la moară  „idioților folositori şi nu ne arată decât incompetenţa crasă a celor care ar trebui să se ocupe de un proces atât de important pentru ţară şi Biserică.

UPDATE: Deși (aflăm din presă) că declararea CNP-ului nu este o problemă în cadrul recensământului, cei intervievați nefiind obligați să-l dezvăluie, „prietenii” anti-orice au schimbat și ei foaia, susținând că de fapt nu asta era problema, ci alte „cheștii” …

Gândindu-mă la situația asta, mi-a venit în cap sintagma (atribuită lui Lenin) de „idioți folositori, care se potrivește ca o mănușă celor ce promovează această campanie … idioată!

Legat oarecum de postarea prietenului Theodoros, aș vrea să vă prezint un fapt care mie mi se pare cel puțin bizar

Pe de o parte avem ateii, care se organizează cum pot mai bine pentru a participa la recensământ, pentru a fi declarați cât mai mulți, în ideea câștigării de beneficii din partea statului român, dar și pentru a ataca credința ortodoxă și Biserica, ca astfel BOR să nu mai primească fonduri de la stat și ….

… pe de altă parte avem creștinii ortodocși „de internet”, majoritatea mari bloggeri, care mai de care mai iubitor de dreaptă credință, care, nici mai mult nici mai puțin îndeamnă la evitarea răspunderii la întrebările recensământului!

Motivele invocate merg de la teoria conspirației până la apărarea dreptului la intimitate (nu o să încep să combat acum toate inepțiile) și nu acceptă nici un contra-argument. Se merge, ca de obicei, pe ideea: dacă nu ești de acord cu noi ești împotriva noastră! Măi să fie …

Adică:

–        tovarășii atei își dau seama de importanța acestui poces (fac grupuri pe Facebook, scriu articole, urlă în stânga și dreapta despre cum o să fie rezultatul viciat de preoți),

–        Patriarhia ne îndeamnă să ne declarăm identitatea creștin-ortodoxă (atât de deosebită și scumpă nouă, românilor)

–        iar „frații ortodocși” ne somează să fugim de recensământ (ba chiar să mințim recenzorii, ceea ce, zic eu, nu e tocmai creștinește …).

Nu m-ar mira ca în spatele acestei campanii dobitocești (în sensul de dobitoc – animal irațional) să fie chiar un ateu deștept, care și-a dat seama că unii „neo-apologeți” se pricep extraordinar de bine să producă tulburare în sânul Bisericii și … atât!

Voi reveni cu mai multe pe această temă, deoarece mi se pare vital pentru viitorul Bisericii participarea la recensământ.

Andreevici

14 responses to “Despre „Recensământ 2011”. Capcane. Tulburare. Întrebări?

  1. Theodoric Bobocul

    E toamna? Se numara bo(boc)ii? A (bo)bocanit la usa mea, (21.10.2011 AD, orele 15:16) “censorul” stapanirii. M-a intrebat, intre altele, ce religie am. M-am declarat secular-umanist-asurist, din simpatie fata de principiile ASUR :P, dar nu aveau casuta de bifat! Iar eu nu vreau sa faca scurta la mana censorul. Asa ca am spus rpd: care-s mai multi? Mi-a zis ca ortodocsii. Zis-am: baga-ma-ntre ei. De azi, deci, sunt si eu ortodox “in actele stapanirii”! Oricum, ASUR, vei avea un loc special in inima mea! 😀

  2. Interesant cum la fiecare moment mai complex al vieţii sociale se găsesc mereu binevoitori ortodocsişti care să-i conturbe pe cei care poate ştiu mai puţine despre viaţa duhovnicească… Şi ei se afişează ca nişte stâlpi şi apărători ai Ortodoxiei, când, de fapt, nu fac decât să-i ducă pe mulţi dintre fraţii mai mici în deznădejde, tulburare şi teamă… Să ne acopere Maica Domnului să ajungem cu toţii la liniştea cea adevărată!

  3. Pai tocmai ca e obligatorie declararea CNPului. Tu spui ca nu si chiar esti dubios. Am intrat pe blogul cu antirecensamant si am vazut ca a fost o diversiune.
    Poti sa spui tu orice, eu le-am zis parintilor sa nu deschida usa. Nu vreau sa afle statul in ce tara muncesc eu si daca le trimit parintilor bani acasa. Statul stie ca sunt undeva in Europa, dar eu sunt peste mari si tari. De ce sa afle statul unde si ce lucrez?

    • Într-adevăr sunt “dubios” de ocupat şi nu pot ţine pasul cu tovarăşii care au ca principală ocupaţie statul la calculator şi debitatul de tâmpenii. Acum am updatat postarea. Uite că nu mai sunt dubios :).
      Apoi, unii oameni au tendinţa de a se crede mult mai importanţi decât sunt. De ce credeţi că l-ar interesa pe stat unde lucraţi şi dacă trimiteţi bani acasă părinţilor?!?
      Articolul de mai sus este adresat acelora, din cadrul Bisericii, care, refuzând participarea la recensământ au impresia că se transformă într-un fel de mărturisitori sau martiri … Se leagă de ce ziceam mai devreme cu auto-importanţa :).
      Faptul că participaţi sau nu ţine de conştiinţa dumneavoastră civică şi creştin-ortodoxă. Pentru că prin neparticipare, nu faceţi decât să ajutaţi “prietenii” Bisericii să obţină mai multe avantaje. Să vedeţi numai ce ploaie de petiţii şi cerinţe va curge după acest recensământ!
      Eu sper că părinţii dumneavoastră vor da dovadă de înţelepciune şi vor deschide uşa …

    • Ce îmi place când ne batem aiurea cu pumnul în piept. Ce cuvinte frumoase folosiţi…! Când a fost postat articolul, purtătorul de cuvânt al INS afirmase că nu este obligatorie declararea CNP-ului. Azi a fost demis pentru că a declarat acest lucru, deşi declararea se pare că era. Deci dumneavoastră sunteţi cam cârcotaş prin insinuarea dumneavoastră. Era cam dificil, totuşi, ca Andreevici să updateze informaţia post-scriptum. În rest, numai de bine! Apropo, să nu vă plângeţi că o să deveniţi cetăţean al unei ţări care nu va mai fi majoritar ortodoxă dacă nu vreţi să vă declaraţi ortodox.

    • Cazul dumneavoastra in particular nu intereseaza. Aici se vorbeste de o linie generala. Daca aveti motive sa va ascundeti e numai treaba dumneavostra. Autorul aricolului nu doreste sa va convinga de ceva si nici nu va obliga sa cititi sau sa aveti aceeasi parere, nu vad ce motiv real aveti sa incepeti sa jigniti.

  4. Abureala,Vrajeala,Provocare,Manipulare,un act demn de epoca neocomunista! A unui Stat de drept si democrat?In nici un caz,mai degraba,Balcanisme! Sa auzim numai de bine!

  5. De acord cu cele spuse de dumneavoastră în articol. Deşi aş avea o satisfacţie şi mai mare să ştiu că toţi anarhiştii se vor divulga astfel ei înşişi la recensământ! 😉

  6. Theodoric Bobocul

    1. Ca tot veni vorba de CNP: cine mama [rang inalt din corporatia lu’ Aghiutza] le-a dat romanilor CNP? Biserica? Sau statul mamii noastre de romani? Nea’ Vasile asta vorbeste de parca s-a nascut cu CNP-ul incrustat undeva, pe o zona cu piele delicata, mediana corpului dumisale, pe care o ascund bine-bine buzunarele de la spate ale pantalonilor! Pai daca ti l-a dat statul pe CNP asta, fii sigur, mai, nea’ Vasile, ca, daca statul asta imbecil chiar vrea sa te gaseasca dupa CNP (NB!), te gaseste si peste mari si tari, acolo unde zici matale ca muncesti…
    2. Cateodata, mai tre’ sa dam si Cezarului ce-i al Cezarului…Un recensamant, un impozit etc. Zic si io, nu dau cu parul…:D
    3. Hai sanatate, ca-i mai buna decat toate!

  7. Azi am văzut un lucru inteesant. M-am recenzat! Şi din moment ce nu am fost la reşedinţa de domiciliu, m-am recenzat ca persoană temporar prezentă. În această situaţie, nu mi s-a solicitat declinarea etniei şi a religiei… De ce oare?

  8. @moshu
    Pentru că se presupună că la reşedinţa de domiciliu erai declarat TEMPORAR ABSENT şi cei de acasă ar fi trebuit să completeze formularul pentru Persoană (acela roz) în care se regăseau şi întrebările cu privire la “etnie” (de ce nu le-o fi plăcut “naţionalitate”?), limbă maternă şi religie.

    Poate ar fi timpul să ne întrebăm de ce au fost atâtea mesaje contradictorii venite de sus. Nu cumva acest recensământ a fost sabotat chiar de către conducerea INS (şi de unele servicii) pentru ca populaţia majoritară (adică românii ortodocşi) să nu fie recenzată în mod corect?

    Vă reamintesc faptul că atât şeful statului, cât şi al guvernului sunt sectanţi.

    • Eu unul nu prea sunt adeptul teoriei conspirației, nici într-un sens, nici în celălat. Și sunt chiar sigur că de fooooarte multe ori, în România, prostia și/sau incompetența bate manipularea/teoria conspirației :).
      Nu știu dacă cunoașteți anecdota cu călugărul care fierbea, în post, un ou la lumânare, dând vina pe diavol (care, indignat, declară că nici el nu se gândise la așa ceva 🙂 ). Cam așa cred că stă treaba și pe la noi …

  9. Cred ca indiferent de cele declarate de cei intervievati rezultatele vor fi tot cele comandate. De ce dureaza atat de mult pana la publicarea lor? Probabil pentru a nu putea fi verificate. Sunt perfect de acord cu ideea despre site-urile “ortodoxe” anti-recensamant. Cred ca aceasta diversiune din interior in cadrul Bisericii se aplica si in alte situatii nu numai aici.

Leave a Reply

