Nicio tramă nu e rea cu Rea-litatea mea[1]!

După cum noi, bloGa(n)giii de pe I.O., subliniam în alte articole (1, 2, 3), consumatorilor de ştir(i) li se serveşte, din când în când, o vituperaţie (fie ea cu perdea) la adresa BOR. Să luăm articolul acesta spre discuţie. Se observă chiar din lunetă[2] cum „chelnerii” de la rea-litatea, care se visează jurnalişti, au obiceiul de a umfla nota de plată a clienţilor, că deh…unii clienţi sunt de bună-credinţă (sublinierile etc. or fi ale mele :D).

1. Titlul: „TRAGEDIE Au murit după ce biserica le-a spus că i-a vindecat de HIV VIDEO” (sic!) Bun! Sunt, deci, avertizat că mi se va livra o tragedie. Aşa şi este: au murit (din nefericire, aflăm în subtitlu că au murit oameni, iar nu maimuţe sau ţânţari) din cauza faptului că nişte cărămizi mortale, lipsite de morală dar lipite cu mortar în formă de „biserică” (că n-o fi vorba de „Biserică”), le-au spus că i-au vindecat de „Hiv video”. A comandat careva semne de punctuaţie? Nu? Nu.

2. Subtitlul: „O istorie incredibilă a avut loc în Marea Britanie, unde mai mulţi oameni au murit după ce biserica le-a spus că pot opri tratamentul pentru HIV”. Ce spun tastatorii pasionaţi ai realităţii? Că această „o istorie incredibilă” nu are loc în România? Oricum şi de oriunde ar fi, „cărămizile” în discuţie sigur nu sunt uşă de biserică! Cică au murit şi vreo „mai mulţi oameni”. Cam câţi mulţi-oameni trebuie să moară pentru ca Rea-litatea să o pună de-o tragedie-n titlu?  În paragraful I al ar(tic)olului scrie că „cel puţin 6 oameni”. Ar fi sunat la fel de tragic pentru rea-liştii noştri dacă murea „cel puţin 1 om”? Nu cred. Noroc de Stalin, de statistică şi de departamentul de „resurse (!) umane”!

3. Paragraful I: „…unele biserici evanghelice din Londra, Manchester, Birmingham şi Glasgow susţin că vindecă pacienţii infectaţi cu HIV prin rugăciune”. Pauză retorică!

4. În cele din urmă, parcurgând tot articolul, am aflat că „biserica” din titlu era, de fapt… cât se poate de evanghelică (whatever this means today): “The Synagogue Church of All Nations”… adică SCOAN!

5. Paragraful 3: „SCOAN le-a spus reporterilor (undercover, n.m.) că vor putea renunţa la medicamente după ce se vor vindeca şi că îşi vor putea întemeia o familie, relatează Sky News”. Uau! Dacă nu era vorba de boala cauzată de acel „Hiv video” din titlu, aceste cuvinte ar fi sunat ca o banală încurajare, rătăcită în gura vreunui medic stagiar or a unui popică optimist, luat de val…

6. Paragraful 5-6: „În cadrul “procesului de vindecare”, pastorul strigă în faţa bolnavului ca diavolul să iasă din corpul său şi îi pulverizează apă pe faţă…SCOAN deţine o avere impresionantă şi are filiale în toată lumea, precum şi un canal de televiziune. Pe site îşi promovează apa sfinţită, folosită la “vindecare”, şi face bani inclusiv din comercializarea de DVD-uri, CD-uri şi cărţi. Membrii bisericii, care este înregistrată şi ca organizaţie caritabilă în Marea Britanie, trebuie să facă donaţii în mod regulat”. Care-o fi rolul acestor cuvinte? Nu-mi pot da seama. Mai ales că orice asemănare a acestor [cuvânt-de rău-neinDEXat] de la SCOAN cu BOR-iştii este exclusă (sanchi!).

Ca o încheiere… Chiar că e o tragedie ce se întâmplă! E o tragedie că buna-credinţă a unor oameni, direcţionată greşit, poate fi letală. E, de asemenea, o tragedie că Rea-litatea, de fapt, trage (a)die(ri) „parfumate”… pe care le crede articole…Eu cred că profetu’ ăl’ jmeker de la SCOAN a avut dreptate când a zis că „Better is not good enough. The best is yet to come.” Şi mai cred că „profeţia” asta-i şi pentru Rea-litatea!

Deodorantus


[1] Definiția tramei o gasiți aici. Proverb parodiat: „Nici otrava nu e rea cu muierea mea”.

[2] Din fr. „lunette” = o lună mai mică (etimologie inventată) 😛

17 responses to “Nicio tramă nu e rea cu Rea-litatea mea[1]!

  1. Din capitolul „scriem orice negativ despre orice biserică și o să se înțeleagă că e vorba (numai) despre BOR”. Off…

    • Şi când mă gândesc că multă vreme am crezut că-s proşti jurnaliştii care scriu astfel de articole. Nu-s proşti – asta era unica lor scuză – sunt rău-intenţionaţi!

  2. Super tare articolul! Şi îmi place etimologia cuvântului lunetă :))

  3. Danilaprepeleac

    Bine scris articolul! La inceput, am simtit ca usor exagerata critica lui Deodoratus pe marginea articolului-tinta. Dar, dupa ce am citit si articolele conexe, mi-am dat seama ca e ceea ce trebuie. 🙂

    • Să ştii că şi mie mi se pare că am făcut tam-tam prea mare pentru lucruri “mici” – ca să mă exprim aşa. Numai că lucrurile astea “mici” sunt iceberg shape. 🙂

  4. Celor de la Rea-litatea nu prea le-a iesit pasenta cu acest articol, prea multe informatii nelegate de BOR. Isi ies din mana !?!

  5. ..dar nu mai bine va plangeti voi pacatele voastre decit sa dati cu piatra in cei care oricum se pozitioneaza in afara Bisericii? ma “crestinilor de fiinta” vedeti ca Parintii pustiei se socoteau cei mai nevrednici dintre oameni (lepadarea de sine) -un exemplu- si prin asta au dobandit desavarsirea. voi nu aveti nici (macar) curajul de a va semna cu numele de botez “ortodoxilor”…

    • Bine ai revenit pe la noi! Voi fi succint.
      1. Numele meu de botez este Teodor. Fără “h” (ai mei l-au omis neintenţionat). Eu semnez pe blog ca “Theodoros”.
      2. Pe cei care se poziţionează în afara Bisericii, ai face bine, măi Cristi, să-i sfătuieşti să nu-şi mai dea cu părerea (= a împroşca cu noroi) despre Biserică. Pentru că dacă îşi dau cu părerea, se situează fie pro, fie contra Bisericii – chiar dacă sunt “p-afar-işti”!
      3. Părinţii pustiei nu caută nicidecum “desăvârşirea”. Îl “caută” pe Hristos cel Înviat şi Înălţat cu Trupul la cer. Deşi avem aceeaşi căutare, noi nu ne ridicăm la nivelul lor…dar ne străduim să facem ce putem, să fii convins de asta.
      4. Părinţii pustiei au lăsat rugăciunea şi pustia şi au răspuns pozitiv chemării făcute de Sfântul Ioan Gură-de-Aur, venind în oraşul Antiohia ca să-i salveze pe locuitori de represaliile soldaţilor romani (nu dau mai multe detalii, informează-te asupra “episodului” dărâmării statuilor imperiale – ca să vezi ce îndeamnă Sfântul Ioan Gură-de-Aur).
      5. Să-mi fie cu iertare, dar eu nu pot să tac când văd cum BOR e atacată sistematic de lătrătorii “mass-mediumi”! Pentru că şi eu, cu rele şi bune, fac parte din BOR (ca laic). Voi continua să le răspund cu aceeaşi monedă celor ce comentează cu rea-intenţie şi încearcă să le distrugă credinţa frăţiorilor mei!
      Linişte şi pace!

      • Ce-mi plac mie atitudinile astea prin care suntem îndrumaţi prieteneşte să închidem ochii când se încearcă ponegrirea Bisericii… Poate că e de-al lor…

  6. Păi ce, bre? Vroiai să se refere la “secta cutare”?. Adică să-şi ponegrească marea familie religioasă din care fac parte cei mai mulţi din trustul de presă respectiv, inclusiv Vântosu?

  7. Din toata fanfaronada si enumerarea de aici nu am inteles ce vrei sa spui si mai ales ce te nemultumeste …Eu inteleg ca unii din realitatea sunt pe langa intru cele jurnalistice dar si tu pui logica in cui si te apuci sa dai cu mucii prin fasolea fiarta la gura internetului .
    Vad multi , precum cel de deasupra mea ,care scrie ca sa scrie, scriind scrisori catre scrisorica din scrisoresti…
    Eu inteleg ca veniti doxati de ortodoxie carele va spala creierele da mai si ganditi baieti ca o sa ajungeti sa spalati geamurile la masini prin intersectie peste cativa ani …

    Numai bine.

    • Stimabile domn,
      Maniera ad-hominem mi-am asumat-o de la bun inceput. Nu va place, va amintesc ca nu sunteti obligat sa cititi postarile de pe acest blog. Mai ales ca, dupa cum afirmati in comment, nu prea intelegeti ce ma nemultumeste.
      Cat despre spalat creiere si geamuri de masini…cu sampon ortodox…vorbim cand va scade tensiunea intra-craniana. N-as vrea sa va improscati monitorul cu sange albastru de intelectual. Ar fi o risipa pe care nu ne-o putem permite in aceste momente neclare pentru viitorul Romaniei. 😛
      Numai bine tuturor “ateilor convinsi convingator(i)”!

  8. Pingback: Re-al(eman)itatea ShowBizz-ericoasă | Inițiativa Ortodoxă

Leave a Reply

