Sugrumarea conștiinței. Cum se voteaza la Eurovision ca să iasă cine (sau ce?) trebuie

Am vazut, am auzit in ultimele zile multe despre ultima editia e Eurovisionului. In afara de votul politic- cel care an de an este evident, voturile mergand relativ constant in aceleasi directii, s-a evidentiat un nou trend, in speta unul moral. Daca prima melodie castigatoare a Eurovisionul 1956, era parca desprinsa din “Sunetul muzicii”, trendul pornit poate cu rockerii finlandezi de acum cativa ani, care nu au facut decat sa impresioneze prin costumatia desprinsa dintr-un film apocaliptic sau unul sci-fi, a ajuns la o directie din ce in ce mai bine definita.
Dar sa vedem mai intai ce-i cu votul politic. Tarile voteaza dupa afinitati, vesticii cu vesticii, grecii cu cipriotii, moldovenii cu romanii, tarile din est avand un rol minim, un mare rol avand si minoritatile din unele taril, de exemplu Germania unde comunitatea rusa a votat puternic cu Rusia deja un dusman nescris al Europei, care a ajuns in concurs pe locul 2(!).
Dar cel mai interesant mi se pare votul directional, cel mai mai evident exemplu este cel al Austriei, castigatoarea anului trecut s-a numarat printre marii pierzatori ai acestui an cu 0 (zero) puncte accumulate. Dar de ce spun ca este directional? Pentru ca anul trecut s-a mers spre o promovare agresiva pentru si inspre comunitatea LGBT. Dar oare ceva semanator nu s-a mai petrecut si in urma cu ani de zile? Poate ne-o amintim pe Dana International, travestitul care a reprezentat israelul in 1998? Diferenta? Doar in agresivitate si in faptul ca acum s-a trecut la un al doilea nivel. Travestitul nu mai este doar o incercare de femeie ci este o incercare de femeie-barbat.
Dar acum, in 2015, s-a trecut la un al nivel, parca intr-o incercare din ce in ce mai accentuata de schimbare.  Melodia suedezului Mans Zemerlow se confrunta deja cu acuzatii de plagiat, multe voci ridicandu-se spre a arata chiar si de unde acesta a copiat: “Lovers on the sun” al lui David Guetta. Dar dupa cum insasi Liana Stanciu, melodia in sine nu difera cu nimic de melodiile care se dau la posturile comerciale. Atunci de ce a castigat? Datorita mesajului. Mesajul este clar:
“Noi suntem eroii timpului nostru / Dar dansăm cu demonii din mintea noastră”
Parca seaman cu o demonizare de buna voie. Totul ar fi fost pe fata daca in loc de acel “dar” ar fi fost “und”, “si”. Dar de ce sa dansam cu ei? Mesajul a fost sanctionat si a castigat: avem voie sa facem orice, sa lasam in urma dezastre, sa nu fim responsabili, sa traim clipa, cantecul trecand usor si subtil totul in derizoriu. Nimic nu conteaza, demonii nu sunt pusi in contrast cu eroii ba din contra eroii au demonii chiar in capul lor si nu se lupta cu ei ci danseaza cu ei, petrecand intr-un joc in care totul este relativ, decaderea si greseala nu se repara, ci este adusa la rang de mandrie, nu exista cainta ci numai bucurie demonica si inaltare fara fundament moral.
Dar oare aceasta lipsa de “fundament moral” nu este si noua directie a Europei? Un fundament in care totul este relativ, orice se poate, numai crestimul nu se poate nu mai are loc, stanjeneste. Europa care din ce in ce mai mult izgoneste crestinismul pentru ca nu are nevoie de o constiinta a normalitatii, un sine, o delimitare si o identitate proprie. Globalizarea se vrea noua identitate o Europei unde relativul ia locul dragostei crestine, unde, cresterea continua a ignorantei intelectuale si sociale transpusa printr-o atitudine de acceptare a orice in afara dragostei crestine, poate imbratisa si dansa chiar si cu demonii. Si de ce nu? Globalizare aduce totul pe tava, pentru crestin  viata este o lupta, in special cu el insusi, suntem invatati de Sfintii Parinti sa nu aplecam urechea la soapta demonilor ce sa mai zic sa dansam cu ei. Parintii din vechime ne arata pe demoni dansand numai atunci cand un crestin cadea intr-un pacat mare, umbrele dansului revarsandu-se pe peretii unei chili ai vreunui sarman monah cazut, o vedenie tulburatoare pentru noi crestinii. Si cum oare sa dansam cu ei?
Hristos ne invita cu dragoste si cu blandete sa ii urmam lui, sa devenim lumina pasind in adevar si la viata, dansand cu ingerii in bucuria de a ne fi eliberat de de umbra pacatului ce exista in oricare dintre noi. In contrast cu aceasta imagine a crestinismului sta imaginea de circ ambulant a Eurovisionului, unde grozaviile Pamantului se aduna ca impreuna sa cleadeasca imaginea unei noi Europe, cea in care femeia cu barba, rockerii demoni si baiatul care ne invita la dansul cu ei sunt atractiile majore. Altele vor urma, si la anul este un concurs care va fi castigat probabil tot de vreo parodiere a realitatii.
Noi, fiecare dintre noi suntem chemati sa alegem. Iar pentru mine nu, nu este asa cum zice suedezul
“Now go sing it like a hummingbirdThe greatest anthem ever heardNow sing together”
Pentru mine the “greatest anthem ever heard” este : Hristos a Inviat din morti cu moarte pre moarte calcand si celor din mormanturi viata daruind!
PS: cititi si singuri versurile :
http://www.versuri.ro/versuri/ggglki_ma-ns-zelmerlo-w-ieroes.html

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s